Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens Mobility: Pierwsze dwa Vectrony z modułem bateryjnym zamówione

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemens Mobility: Pierwsze dwa Vectrony z modułem bateryjnym zamówione
fot. Siemens Mobility
Siemens Mobility otrzymał pierwsze zamówienie na lokomotywy Vectron wyposażone w moduł akumulatorowy. Dzięki temu rozwiązaniu lokomotywy mogą pracować na krótkich dystansach bez sieci trakcyjnej, obsługując tzw. ostatnią milę lub manewry. Nabywcą jest szwajcarska spółka JeMyn AG.

Jak podkreśla producent, modułowość omawianej odmiany Vectronów zapewnia operatorom pełną elastyczność w zakresie ich działalności, także na odcinkach niezelektryfikowanych. Moduł zasilania akumulatorowego, oparty na wysokonapięciowym akumulatorze litowo-jonowym z inteligentnym systemem zarządzania akumulatorem do sterowania ładowaniem i rozładowywaniem, eliminuje potrzebę korzystania z elektrycznych lub spalinowych lokomotyw manewrowych. Przynosi to przewoźnikom oszczędności finansowe, a w dodatku pomaga zmniejszyć emisje i zanieczyszczenie hałasem.

Dwa egzemplarze tej odmiany jako pierwsza zamówiła szwajcarska spółka zależna Widmer Rail Services AG – JeMyn AG. Dostawa lokomotyw ma nastąpić w 2027 r. W sfinansowaniu transakcji pomógł bank partnerski – Raiffeisen Schweiz Genossenschaft.

– Cieszymy się, że możemy dalej rozbudowywać naszą flotę Vectron z Widmer Rail Services AG. Chcielibyśmy podziękować im za zaufanie do naszej platformy lokomotyw. Dzięki modułowi zasilania bateryjnego nasi klienci mogą teraz pokonywać całe swoje trasy operacyjne elektrycznie i za pomocą baterii, co dodatkowo zmniejsza emisję CO2 w transporcie kolejowym – powiedział Andre Rodenbeck, szef pionu biznesowego taboru kolejowego w Siemens Mobility. – Dzięki nowemu modułowi zasilania akumulatorowego Vectron jest dla nas idealną lokomotywą. Dzięki temu pakietowi funkcjonalnemu możemy teraz jeszcze wydajniej obsługiwać operacje manewrowe bez pomocy dodatkowych lokomotyw manewrowych. Umożliwi nam to dalszą optymalizację procesów operacyjnych i oszczędność kosztów – dodał dyrektor generalny Widmer Rail Services AG Pierre Widmer.

Siemens Mobility sprzedał już ponad 2600 lokomotyw z rodziny Vectron. Ich nabywcami zostało 103 klientów w 16 krajach. Do tej pory flota Vectron przejechała łącznie ponad miliard kilometrów. Vectrony otrzymały dopuszczenie do eksploatacji w 20 krajach europejskich. Polscy operatorzy kolejowi i przewoźnicy – tacy jak Cargounit, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej czy Laude – kupili już blisko 150 elektrowozów Siemensa (z rodziny Vectron i Smartron, a także "Husarzy" EU44 PKP Intercity).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy Vectron od ELL dla przewoźnika RCG w Polsce [zdjęcia]

Tabor i technika

Nowy Vectron od ELL dla przewoźnika RCG w Polsce [zdjęcia]

European Locomotive Leasing 12 września 2024

Vectron 230 km/h na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectrony Kolei Czeskich prowadzą pociągi PKP Intercity [film]

Tabor i technika

Jedna lokomotywa pociągnie pociąg ekspresowy Hamburg – Budapeszt

Tabor i technika

Lokomotywa Vectron MS z holenderskim certyfikatem

Tabor i technika

Lokomotywa Vectron MS z holenderskim certyfikatem

Michał Szymajda 05 października 2017

Zobacz również:

Nowy Vectron od ELL dla przewoźnika RCG w Polsce [zdjęcia]

Tabor i technika

Nowy Vectron od ELL dla przewoźnika RCG w Polsce [zdjęcia]

European Locomotive Leasing 12 września 2024

Vectron 230 km/h na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectrony Kolei Czeskich prowadzą pociągi PKP Intercity [film]

Tabor i technika

Jedna lokomotywa pociągnie pociąg ekspresowy Hamburg – Budapeszt

Tabor i technika

Lokomotywa Vectron MS z holenderskim certyfikatem

Tabor i technika

Lokomotywa Vectron MS z holenderskim certyfikatem

Michał Szymajda 05 października 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5