Siemens Mobility otrzymał pierwsze zamówienie na lokomotywy Vectron wyposażone w moduł akumulatorowy. Dzięki temu rozwiązaniu lokomotywy mogą pracować na krótkich dystansach bez sieci trakcyjnej, obsługując tzw. ostatnią milę lub manewry. Nabywcą jest szwajcarska spółka JeMyn AG.
Jak podkreśla producent, modułowość omawianej odmiany Vectronów zapewnia operatorom pełną elastyczność w zakresie ich działalności, także na odcinkach niezelektryfikowanych. Moduł zasilania akumulatorowego, oparty na wysokonapięciowym akumulatorze litowo-jonowym z inteligentnym systemem zarządzania akumulatorem do sterowania ładowaniem i rozładowywaniem, eliminuje potrzebę korzystania z elektrycznych lub spalinowych lokomotyw manewrowych. Przynosi to przewoźnikom oszczędności finansowe, a w dodatku pomaga zmniejszyć emisje i zanieczyszczenie hałasem.
Dwa egzemplarze tej odmiany jako pierwsza zamówiła szwajcarska spółka zależna Widmer Rail Services AG – JeMyn AG. Dostawa lokomotyw ma nastąpić w 2027 r. W sfinansowaniu transakcji pomógł bank partnerski – Raiffeisen Schweiz Genossenschaft.
– Cieszymy się, że możemy dalej rozbudowywać naszą flotę Vectron z Widmer Rail Services AG. Chcielibyśmy podziękować im za zaufanie do naszej platformy lokomotyw. Dzięki modułowi zasilania bateryjnego nasi klienci mogą teraz pokonywać całe swoje trasy operacyjne elektrycznie i za pomocą baterii, co dodatkowo zmniejsza emisję CO2 w transporcie kolejowym – powiedział Andre Rodenbeck, szef pionu biznesowego taboru kolejowego w Siemens Mobility. – Dzięki nowemu modułowi zasilania akumulatorowego Vectron jest dla nas idealną lokomotywą. Dzięki temu pakietowi funkcjonalnemu możemy teraz jeszcze wydajniej obsługiwać operacje manewrowe bez pomocy dodatkowych lokomotyw manewrowych. Umożliwi nam to dalszą optymalizację procesów operacyjnych i oszczędność kosztów – dodał dyrektor generalny Widmer Rail Services AG Pierre Widmer.
Siemens Mobility sprzedał już ponad 2600 lokomotyw z rodziny Vectron. Ich nabywcami zostało 103 klientów w 16 krajach. Do tej pory flota Vectron przejechała łącznie ponad miliard kilometrów. Vectrony otrzymały dopuszczenie do eksploatacji w 20 krajach europejskich. Polscy operatorzy kolejowi i przewoźnicy – tacy jak Cargounit, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej czy Laude – kupili już blisko 150 elektrowozów Siemensa (z rodziny Vectron i Smartron, a także "Husarzy" EU44 PKP Intercity).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.